Veelgestelde vragen

  • Via ons startscherm kun je kiezen voor ‘afspraak maken’.  Je kunt online de afspraak zelf inplannen. Zonder inlog of DigiD. In corona-tijd kun je alleen telefonische afspraken inplannen. Als het nodig is maakt de dokter daarna nog een afspraak met je op de praktijk.

  • Als er maar nul afspraken open staan, dan moet je een week verder: kies bovenaan voor Week later.

    Als je maar nul afspraken ziet, dan kijk je naar de week die al voor een deel voorbij is. Kies bovenaan voor  Week later

  • Aanmelden voor MijnGezondheid.Net

    U dient zich 1 keer aan te melden bij MGN=Mijn gezondheid.net. Die aanmelding komt in onze praktijk binnen en zetten wij dan ‘aan’.

    U hebt er een DigiD voor nodig met SMS functie. Eenvoudig daar gratis aan te vragen.

    In het receptscherm van Mijn Gezondheid.net ziet u alleen de recepten die op chronisch staan. Hebt u een ander middel nodig dat u regelmatig gebruikt, vraag dat dan aan via: Vraag stellen. Graag erbij zetten hoeveel u er nodig hebt.

  • U belt voor de uitslag van uw onderzoek naar de assistente.

    Bloed- en foto- uitslagen zijn binnen 1-3 dagen bij ons bekend. Een kweek uitslag kan langer duren.

    Als u ingeschreven bent bij MijnGezondheid.Net dan kunt u de bloeduitslag daar inzien.

  • op http://www.verwijswijzerrotterdam.nl leest u daarover:

    bijvoorbeeld: keuring, annulering, ziekmelding, medische urgentie.

    Er wordt uitgelegd wat u daar zelf voor nodig hebt en bij welke arts u langs kunt. Meestal niet uw eigen huisarts.

  • Stapt u over naar een nieuwe zorgverzekering, dan hoeft u dat niet door te geven aan ons. Dat wordt automatisch bij ons bekend.

    Wel horen we het graag als uw telefoon of adres verandert, met een briefje of telefoontje. Dank u wel.

  • Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw contact. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid van uw klachten. Volgens protocollen geeft ze op een deel van de vragen telefonische adviezen, of ze geeft een afspraak. Vaak kan dat de zelfde dag nog en als het echt medisch dringend is zal ze ook bij drukte u nog dezelfde dag een afspraak geven.

    De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan. Het kan zijn dat de reden van uw contact erg persoonlijk is en u het liever niet wilt benoemen. Dat respecteert de assistente.

  • Voor  huisartsenzorg hoeft u als patiënt niets te betalen, dit doet de zorgverzekeraar voor u. Ook bent u geen eigen risico kwijt als u naar de huisarts gaat of de assistente of praktijkondersteuner. Maar uw eigen risico wordt wel gebruikt voor medicijnen of aanvullend onderzoek zoals foto, bloedtest, ecg enz.

    Tot 18 jaar is er geen eigen risico, ook niet voor het ziekenhuis.

  • De gemeente Rotterdam, WMO, bepaalt of u recht hebt op huishoudelijke verzorging, een hulp thuis.

    Zie http://www.verwijswijzerrotterdam.nl.

  • De verzorgingshuizen moeten sluiten en nemen daarom (vrijwel) geen nieuwe mensen op.

    Een plek in het verpleeghuis aanvragen gaat in overleg met de huisarts, uw eigen thuiszorg, onze Verpleegkundig Specialist Ouderen Willy of de wijkzuster.

  • Verpleging en verzorging thuis kunt u aanvragen via de huisarts, onze Verpleegkundig Specialist Ouderen Willy en de wijkzuster. Bij calamiteiten kan dat in 1 dag geregeld worden. Als iemand terminaal wordt kan er meestal een nachtverzorgster worden ingeschakeld of 7×24 uurs zorg.

  • Heeft u een klacht over onze praktijk?

    Wij willen ons werk graag professioneel uitvoeren en vinden het belangrijk dat u ons vertrouwt. Natuurlijk is het mogelijk dat u geen goed gevoel heeft na contact met onze praktijk. U vindt bijvoorbeeld dat u niet serieus bent genomen of u heeft de praktijk niet goed kunnen bereiken. Wij willen dat dan graag zo snel mogelijk weten, zodat wij dit met u kunnen bespreken en we ervan kunnen leren.

    Dit kunt u doen door dat direct met ons te bespreken. Ook kunt u later de praktijk bellen of het klachtenformulier invullen en inleveren. Eén van onze huisartsen neemt uw klacht dan in behandeling.

    Dit formulier kunt u gebruiken voor uw klacht

    De huisarts of een andere medewerker kan u bellen als uw klacht nog niet helemaal duidelijk is. Daarna geven we telefonisch of via een afspraak een reactie op uw klacht.

    Wij streven ernaar uw klacht uiterlijk binnen een maand in behandeling te nemen en af te ronden.

    Bent u daarna nog niet tevreden?

    Neem contact op met de Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg

    de website van SKGE De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088-0229190.